باشگاه خبری فراساحل: کلوپانرژیایران، در حال حاضر5 تیم فعال دارد و در نظر داریم که آنرا به عدد 15 برسانیم. برنامه من این است که حداقل سالی دو تیم از تیمهایی که ما برنامهریزی کردهایم، آغاز به کار کنند. شیما بیشهبان، چند روزی است که به سمت مدیر برنامههای کلوپانرژی ایران منصوب شده است. او قصد دارد تا گروههای حرفهای این مجموعه را از عدد 5 به 15 برساند. با او در مورد برنامهها و ایدههایش به گفتو گو نشستیم.
اهمیت سازمانی سمت مدیربرنامههای کلوپ انرژی در چیست؟
اگر بخواهیم از لحاظِ چارتسازمانی کلوپانرژیایران، صحبت کنیم، نفردوم کلوپ، مدیربرنامههااست. این سمت، اهمیت و بارمسئولیت بسیاربالایی دارد. مهمترین دلیل حساسیت ویژه این سمت حضور آقای محمدصادق امینی، بنیانگذار کلوپ، در راس فعالیتهای کلوپ است. ایشان بسیار دقیق و حساس هستند وهمیشه با ایدههای تازه سعی در به روز نگه داشتن مجموعه دارند. بنابراین از مدیربرنامه کلوپ، توقع میرود، زمینه چنین همکاری را برای همه افراد مستعد و خلاق فراهم کند. اعتقاد ما در کلوپ رعایت استانداردهای بینالمللی است، بنابراین سعی میکنیم تمامی کارها به نحواحسن صورت گیرد و رضایت کارفرمایان محترم کاملا جلب شود. تلاش ما بر این است که بازاریابی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم با کارفرمایان جدید کار کنیم. در نظر داریم افرادی که در این صنعت وارد میشوند را جذب و خدمات کلوپ را به آنها معرفی کنیم. برای شکلگیری و استمرار نظم گروه و زمانبندی پروژههای محوله باید بر محیط کنترل داشته و منابع انسانی را به خوبی هدایت کنم. امیدوارم که در این زمینه موفق باشم. زمانی که آقای امینی حکم من را به عنوان مدیرداخلی ابلاغ کردند، یک ضمیمه 5 صفحهای از شرح وظایف، به آن الحاق کردند که در آن نکات ریزی وجود داشت و امیدوارم بتوانم به آنها عمل کنم.
مهمترین اهداف و برنامههای شما در این جایگاه چیست؟
زمانی که همکاریام با کلوپ را شروع کردم، سعی داشتم تا برنامهای تدوین کنم که اهداف کوتاهمدت و بلندمدت کلوپ را درخود بگنجاند. شما میدانید که ایده شکلگیری کلوپ بر اساس سخنان حضرت آقا در سال 88 و «اصلاح الگوی مصرف» بود و بعد از تحقیقاتی که انجام گرفت، سرانجام در سال 90 کاراجرایی مجموعه شروع شد و با ارائه خدمات توسط چهار بازوی تخصصی کلوپ انرژی ایران به شرکتهای صنعتی فعال در حوزههای انرژی، تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است. گروه ایران انیمیشن با شعار" ما ذهنیت شما را خلق میکنیم" بعنوان بازوی تخصصی کلوپ انرژی ایران در زمینه ساخت انیمیشنهای صنعتی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر حوزههای انرژی فعالیت مینماید. گروه «ایرانپترومدیا»، بازوی تخصصی کلوپ انرژی ایران به ارائه خدمات تخصصی در زمینه مستندسازی و عکاسی از روند اجرای پروژههای صنعتی در حوزه انرژی میپردازد . گروه «ایرانپتروگرافیک» بازوی تخصصی گرافیک صنعتی کلوپ انرژی ایران است و در عین حال که به ارائه خدمات تخصصی گرافیکی (از طراحی وب سایت خبری گرفته تا تهیه کاتالوگ و بروشور حرفهای) جهت تامین نیازمندیهای گرافیکی شرکتهای داخلی میپردازد، بواسطه توانمندیهای منحصر به فردی که در این گروه وجود دارد، مورد توجه بسیاری از شرکتهای خارجی در سراسر جهان، جهت ارائه خدمات گرافیک صنعتی قرار گرفته است. گروه چهارم کلوپ، باشگاه خبرنگاران است که در حال حاضرباشگاه خبری فراساحل و ایران دریلینگ به عنوان دو سایت فعال این باشگاه فعالیت خود را آغاز کردهاند، اما درنظر داریم که فعالیت بیشتری در آنها انجام شود. به دلیل طراحی حرفهای این سایتها، بستر رشد و گسترش آنها فراهم است و در نظرداریم زمینه حضور نیروی فعال و مستعد را فراهم کرده، تا با جذب خلاقترین گزینههای موجود، امر خبررسانی در سایت ها به روز شده و خبررسانی مطلوبتری داشته باشیم.
کلوپانرژیایران در حال حاضر، در پنجمین سال فعالیت خود قرار دارد، طی این 5 سال با بیش از 170 شرکت داخلی و خارجی کارکرده است. برنامه ما علاوه برادامه همکاری با شرکتهای داخلی، بر توسعه بازار داخلی و تثبیت حضور کلوپ انرژی ایران در پروژههای بین المللی استوار است. مد نظر است ضمن حفظ فاصله رقابتیمان با گروههای داخلی زمینه همکاری بین المللی کلوپ با تیمهای مختلف جهان که در حوزه صنعت فعالاند را فراهم آوریم. ما در نظر داریم در کشورهای صنعتی جهان مانند آلمان، هلند، آمریکا، عراق و سایر کشورهایی که میتوانند در حوزه انرژی فعال باشند، یک شعبه از کلوپانرژیایران را فعال کنیم.
آیا برای این کار، افق زمانی هم دارید؟
صد درصد. کلوپانرژیایران، در حال حاضر5 تیم فعال دارد و در نظر داریم که آنرا به عدد 15 برسانیم. برنامه من این است که حداقل سالی دو تیم از تیمهایی که ما برنامهریزی کردهایم، فعالیت خود را آغاز کنند؛ بنابراین هدف، ضمن تلاش جهت فراهم نمودن بستر مناسب برای شروع فعالیت، درصدد جذب نیروهای خلاق و متخصص هستم که بتوانند با ما همکاری کنند، تا به آن افق 15 تیم برسیم.
برای تحقق شعار تبلیغاتی کلوپ " ما برای ایدههای نو میجنگیم" چه برنامههایی دارید؟
این واقعا برای ما شعار نیست و یک هدف است برای همه ما. حفظ الگوی کار گروهی بهعنوان مهمترین رویکرد تیمی، رعایت استانداردهای بین المللی، آموزش دادن بیشتر پرسنل مجموعه در حوزه انرژی، اختصاص زمان بیشتر برای مطالعه و تحقیق در خصوص روشهای انجام پروژه بهصورت خلاقانهتر، بررسی دقیقتر فعالیت های بین المللی در حوزه فعالیتهای مشابه، استفاده از نفرات متخصص و خلاق برای انجام پروژهها و حفظ فاصله رقابتی کلوپ انرژی با رقبای جهانی خود از مهمترین برنامههایی هستند که من برای تحقق شعار "ما برای ایده های جدید می جنگیم" باید روی آنها کار کنم.
کد خبر : 2293
ارتباط با سردبیر : info@opc.ir